İletişim Sanatları Bölümü Öğrencileri İnternet Reklamcılığı Dersinde “Eye Tracking” Gözlüğünü Denediler

İKÜ İletişim Sanatları Bölümü öğrencileri, Öğr. Gör. A. Berrak Köten yürütücülüğündeki “İnternet Reklamcılığı” dersinde İşletme Yönetimi Programı öğretim görevlilerimizden Burak Öçlü’nün sunumuyla nöro-marketing uygulamalarında kullanımı son yıllarda artmaya başlayan “Göz Takip (Eye-Tracking)” yöntemini deneme imkânı buldular. Reklamların analizi, web sitesi ziyaretçilerinin yoğunlaştığı noktalar, arama motorlarında bulunan sponsorlu reklam alanlarının verimli şekilde belirlenmesi, tüketicilerin reklam metinlerini okurken oluşturdukları dikkat alanları, bilboard konumlandırma stratejilerinde karar alma süreci, süpermarketlerde raf değerinin belirlenmesi ve pilotların ve sürücülerin dikkatlerini verdikleri noktaların tespiti gibi alanlarda kullanılan “Eye-Tracking” gözlüğünü deneyimleyen öğrencilerimiz, uygulamanın nasıl çalıştığı konusunda fikir sahip oldular.
 


Son Güncelleme Tarihi: Per, 12/05/2019 - 15:04