İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği (İDA) Başkanı Esra Şengülen Ünsür, “Küresel İletişim Danışmanlığı ve Türkiye” konusunda İletişim Sanatları Bölümü öğrencilerine bilgiler aktardı.
İletişim Sanatları Bölümü, 29 Nisan Pazartesi günü “Küresel İletişim Danışmanlığı ve Türkiye” başlıklı bir etkinlik düzenledi. İKÜ Ataköy yerleşkesi Erdal İnönü Seminer Salonu’nda gerçekleştirilen etkinliğe konuşmacı olarak katılan İDA Başkanı Esra Şengülen Ünsür, Türkiye ve dünyada halkla ilişkiler çalışmalarının benzerlerini ve farklılıklarını gözler önüne seren değerlendirmelerden oluşan bir sunum yaptı.
Ünsür, dijitalleşmenin gündelik hayatımızdaki önemini anlatarak, iletişim çalışmalarının dijital gelişmeler takip edilip uyum sağlanamadığı takdirde yapılamayacak noktaya gelineceği günlerin çok çok yakın olduğunu belirtti. İnsanların, akıllı telefonlarla geçen iletişim ve günlük hayatının sosyolojik, psikolojik ve fiziksel etkilerinin üzerinde duran Ünsür; ‘dijital yerliler’ kavramının Z kuşağının tanımlaması olduğunu açıklayarak dünya nüfusunun 2.6 milyarlık kısmının 16 veya daha küçük yaşlarda olduğunu söyledi.
Günümüz halkla ilişkiler çalışmalarının, toplumsal cinsiyet eşitliği, iklim koşulları ve tüketici hakları başlıklarına ağırlık veren içeriklerle yönetildiğinin altını çizen konuğumuz, genç iletişimcilere de tavsiyelerde bulundu.
Okumak ve kendisini geliştirmenin iletişimcilerin asli görevi olduğunu belirten Ünsür, bir iletişimcinin karşılaştığı konu ile ilgili ‘bilmiyorum’ deme lüksünün olmadığını söyledi.
Etkinlik sonrası Esra Şengülen Ünsür’e, İletişim Sanatları Bölümü akademisyenlerimizden Dr. Öğretim Üyesi Sevinç Koçak tarafından anı tabağı ve teşekkür belgesi takdim edildi.